Ученици 4. разреда наше школе учествовали су у пројекту ПИРЛС (Међународно испитивање развоја читалачке писмености у четвртом разреду основне школе). Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) је носилац пројекта. Ова асоцијација окупља различите научноистраживачке институције и владине институције широм света које реализују PIRLS истраживање у националним оквирима. Прво PIRLS истраживање спроведено је 2001. године. Носилац PIRLS истраживања у националним оквирима: Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије је носилац PIRLS 2021 истраживања у националним оквирима. Уговор о учешћу Србије у пројекту PIRLS 2021 потписан је између Министарства просвете, науке и технолошког развоја и Међународне асоцијације за евалуацију образовних постигнућа – IEA. Србија први пут учествује у овом значајном педагошком испитивању у циклусу PIRLS 2021. Припрема и реализација PIRLS истраживања у националним оквирима: Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије поверило је припрему и реализацију истраживања PIRLS 2021 Заводу за вредновање квалитета образовања и васпитања. Споразум о сарадњи Завода и Института за педагошка истраживања из Београда у реализацији истраживања PIRLS 2021 у Србији (2019-2023) потписан је 9. маја 2019. године. Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања и Институт за педагошка истраживања, као партнерске институције, припремају и реализују истраживање PIRLS 2021 у Србији. Шта је PIRLS? Читалачка писменост представља једну од најважнијих компетенција коју ученици стичу у првим годинама свог образовања и представља основу за учење свих школских предмета. Способност читања се налази у основи интелектуалног и личног развоја појединца, а упознавање фактора који утичу на развој читалачке писмености ученика посебно је значајно за креаторе образовних политика у осмишљавању стратегија за унапређивање не само читалачке, већ и функционалне писмености у целини, као и постигнућа у читању. Међународним истраживањем развоја читалачке писмености – PIRLS мере се постигнућа ученика у четвртом разреду основне школе и њихова искуства у вези са учењем читања код куће и у школи. Изабран је четврти разред основне школе јер представља важну прекретницу у развоју читалачких компетенција ученика. Читалачка писменост у PIRLS истраживању се односи на способност разумевања и употребе писаних језичких облика. Такође, подразумева способност разумевања различитих врста текстова, као и читалачке навике и ставове. Циљ истраживања представља прикупљање и анализирање података о читалачким компетенцијама ученика четвртог разреда основне школе, као и података о породичном и школском контексту који утичу на учење читања. PIRLS пружа земљама учесницима јединствену прилику да прикупе међународно упоредиве податке о читалачким компетенцијама ученика и детаљне информације о начинима подстицања читања код куће, као и о наставним праксама у школама. Истраживање се спроводи у петогодишњим циклусима како би се утврдили међународни трендови развоја читалачке писмености, креирале образовне политике и активности које се односе на читање с разумевањем. Широм света 2. априла се обележава Међународни дан књиге за децу. Овај празник књиге је установљен 1967. године на основу одлуке Унеска, како би се деци и одраслима послала порука о важности развијања љубави према писаној речи за децу.
Дан књиге за децу прославља се на дан рођења Ханса Кристијана Андерсена, највећег писца бајки које су обележиле детињство генерација деце широм планете. Свако је бар једном прочитао неку од познатих бајки Андерсена: Палчица, Мала Сирена, Девојчица са шибицама, Ружно Паче, Славуј, Царево ново одело и др. |
категорије
All
Како да правилно позајмимо књигу?
Радно време: Сваког наставног дана од 8 до 14 часова. Важни сајтовиwww.antologijasrpskeknjizevnosti.rs/
Antologija srpske književnosti http://digital.nb.rs Srpska dečja digitalna biblioteka http://www.nb.rs/ Portal sadrži digitalna izdanja knjiga i zbirki. http://scc.digital.nb.rs/ Stare i retke knjige, antologije narodnih lirskih i epskih pesama, pripovedaka i narodnih umotvorina, zbirke pripovedaka naših pisaca koji se izučavaju u osnovnoj školi Arhiva
September 2024
|