УПИС ПРВАКА У ОШ "СВЕТИ САВА"
УПИС У ПРВИ РАЗРЕД ЗА ШКОЛСКУ 2024/2025. ГОДИНУ
Упис деце у 1. разред основне школе обавезан је за сву децу која до почетка школске године имају најмање шест и по, а највише седам и по година.
Упис у 1. разред за школску 2024/2025. год.
У 1. разред уписује се свако дете рођено у периоду од 1. марта 2017. године до краја фебруара 2018.године.
Министарство просвете у сарадњи са Канцеларијом за информационе технологије и електронску управу омогућава упис деце у први разред и заказивање термина за тестирање зрелости за полазак у школу путем Портала еУправа.
Родитељима ће за електронско заказивање термини бити доступни од 20. марта до 31. маја 2024. године. Тестирање будућих првака биће обављено у периоду од 1. априла до 31. маја 2024. године.
Преко апликације еУпис врши се прибављање потребне документације (матичне књиге рођених, евиденције пребивалишта и из ИЗИС-а о обављеном лекарском прегледу), чиме је омогућено да родитељи не морају да прибављају и доносе документацију која је потребна за упис, већ ће за њихове потребе то учинити школа.
Уколико родитељ не жели или нема могућности да закаже термин електронским путем, може се обратити овлашћеном лицу школе (психологу, педагогу или секретару школе) које ће у име родитеља заказати термин кроз апликацију.
Подаци које ће родитељ/законски заступник достављати мејлом или телефоном овлашћеном лицу школе су:
1) Име, презиме и ЈМБГ детета
2) Име, презиме и ЈМБГ једног родитеља
3) Мејл адреса
4) Контакт телефон
Школа је дужна да упише свако дете са подручја школе. Школа може да упише и дете са подручја друге школе, на захтев родитеља, односно другог законског заступника детета, у складу са могућностима школе.
Родитељ може да изабере основну школу у коју ће да упише дете подношењем захтева изабраној школи најкасније до 1. фебруара текуће календарске године у којој се врши упис.
Школа је дужна да обавести родитеља о одлуци по његовом захтеву за упис детета ван подручја школе до 30. априла текуће календарске године у којој се врши упис, након сагледавања расположивих капацитета, а у складу са просторним, кадровским и финансијским могућностима школе.
Упутство за родитеље како да користе апликацију за електронско заказивање термина за упис и тестирање детета
uputstvo_za_roditelje_os.pdf | |
File Size: | 1061 kb |
File Type: |
КАКО ИЗГЛЕДА ТЕСТИРАЊЕ КОД ПСИХОЛОГА И ПЕДАГОГА:
Тестирање ученика обавља се ради процењивања зрелости детета за полазак у школу. Тест зрелости није провера интелигенције или знања детета. Тест је једноставан и није заморан за дете. Тест процењује тренутни ниво зрелости. Важно је да родитељ зна да тест не захтева познавање слова, знање читања или писања, као ни рачунање.
Саветујемо да не учите своје дете да чита и пише из неколико разлога:
ДЕТЕ ЈЕ СПРЕМНО (психички, физички, емотивно) ЗА ПОЛАЗАК У ШКОЛУ АКО:
Тестирање ученика обавља се ради процењивања зрелости детета за полазак у школу. Тест зрелости није провера интелигенције или знања детета. Тест је једноставан и није заморан за дете. Тест процењује тренутни ниво зрелости. Важно је да родитељ зна да тест не захтева познавање слова, знање читања или писања, као ни рачунање.
Саветујемо да не учите своје дете да чита и пише из неколико разлога:
- може се десити да га томе учите на другачији начин него што ће то чинити његова учитељица, па ће оно морати прво да се одвикава од вашег начина да би прихватило њен;
- ако дете не показује интересовање, а ви инсистирате да савлада читање и писање, можете изазвати отпор према школи и школским обавезама;
- умеће читања и писања нису показатељи спремности детета за школу.
ДЕТЕ ЈЕ СПРЕМНО (психички, физички, емотивно) ЗА ПОЛАЗАК У ШКОЛУ АКО:
- зна правилно да користи све гласове;
- у току је замена млечних зуба;
- дете има развијену фину моторику (уме да користи маказе, да се игра кликерима, ситним играчкама...);
- црта фигуру човека са свим елементима (глава, тело, руке, ноге, очи, нос, уста, уши, коса);
- успева да одржи пажњу 20 минута у истој активности;
- уме да поднесе пораз (не плаче кад изгуби у игри)
- има добру оријентацију у простору;
- препознаје облике и боје, величине;
- вешт је у слагању слагалица и коцкица;
- воли да слуша приче и уме да их преприча;
- може да буде одвојен од родитеља више сати или дана;
- уме да веже пертле, да се обуче и закопча одело.