Ученици осмог разреда у оквиру редовне наставе из биологије, хемије и физике уче о значају озонског омотача за живот на Земљи, о спектру сунчевог зрачења и о хемијским реакцијама. У оквиру секција из физике и хемије они су проширили своја знања новим чињеницама и повезујући знања из биологије,хемије и физике. Њихов задатак је био да по групама направе постере праћене краћим излагањима, примереним ученицима нижих разреда, из којих они могу да сазнају о настанку и значају озонског омотача за живот на Земљи, опасностима по живи свет услед појаве озонских рупа, главним „непријатељима“ озонског омотача и механизмима настанка озонских рупа.
На Дан очувања озонског омотача организовали смо две радионице за ученике трећег и четвртог разреда у кабинету за физику и хемију (присуствовало је по пет ученика из сваког одељења трећег и четвртог разреда). У првом делу радионица ученици осмог разреда причали су својим млађим другарима о озонском омотачу, а затим су наши мали гости, уз помоћ својих старијих другара, по групама правили своје плакате. Цртали су на ову тему и сецкали већ припремљене кратке текстове који садрже најважније чињенице о којима су сазнали на радионици.
Најзабавнија од свега, ученицима је била друштвена игра коју је осмислила група ученика осмог разреда. Игрица садржи картице на којима су битне и занимљиве информације о значају озонског омотача и супстанцама које га оштећују, озонским рупама, мерама заштите од штетног УВ-зрачења и одговорном понашању ради личне заштите и очувања озонског омотача. Тако смо кроз игру и забаву проверили шта су научили.
По повратку са радионица, један час у сваком одељењу III и IV разреда посвећен је обележавању Међународног дана очувања озонског омотача. Ученици који су учествовали у радионицама су уз помоћ плаката које су направили и уз асистенцију учитељица пренели својим другарима шта су научили о озонском омотачу.
Учитељица II-4, Биљана Родић, реализовала је, уз помоћ ученика осмог разреда, радионицу за ученике свог одељења по узору на радионице одржане у кабинету за физику и хемију.
Ученици осмог разреда који су реализовали овај пројекат су у међусмени у дворишту испред главног школског улаза презентовали своје радове и информисали заинтересоване ученике и њихове родитеље о значају очувања озонског омотача.
Следећег дана сви постери које су ученици направили у оквиру ове вршњачке едукације изложени су у холу школе.
У реализацију овог догађаја укључено је 23 ученика VII и VIII разреда, које су организовале наставница биологије Љиљана Вујановић, наставница хемије Јованка Живојнов и наставница физике Маријана Крстић, једно одељење II разреда и сва одељења III и IV разреда, као и њихове учитељице.
Сви учесници били су веома задовољни, и изразили су жељу да се слични догађаји поново организују. Ученици нижих разреда уживали су јер су посетили кабинет за физику и хемију и учили на неуобичајен и забаван начин, уз помоћ својих старијих другара, који су се такође нашли у несвакидашњој улози да они преносе знања млађима. Наставнице и учитељице поносне су на своје вредне, одговорне и посвећене ученике, који су уз минималну помоћ и инструкције, а уз своје велико залагање и креативност, врло самостално и оригинално реализовали цео овај пројекат.
Јованка Живојнов и Маријана Крстић