Ученици 3. и 4. разреда наше школе учествовали су на спортском такмичењу "Брзином до звезда". Ученик Чикић Ведран (3-1) освојио је 3. место и пласман на финално такмичење, у финале пласирале су се и ученице Лена Иветић (3-2) и Јелена Симић (4-1). Извор ТВ Панчево
0 Comments
Прваци у боравку уче о екологији и заштити планете Земље. Деца воле природу, разумеју све тајне и благодети које нам омогућава планета Земља, коју сваког дана, без размишљања, следећи лоше навике, немилосрдно загађујемо. Променимо лоше навике и учинимо мале ствари за нашу планету: НЕ БАЦАЈ СМЕЋЕ БИЛО ГДЕ, РЕЦИ МАМИ ДА КОРИСТИ ПЛАТНЕНУ ТОРБУ УМЕСТО ПЛАСТИЧНЕ КЕСЕ, РЕЦИ ТАТИ ДА ПОКВАРЕНЕ АПАРАТЕ НЕ БАЦА У КОНТЕЈНЕР ВЕЋ ДА ОДНЕСЕ НА РЕЦИКЛАЖУ, ЗАСАДИ БАРЕМ ЈЕДНО ДРВО, ЗА ПОЧЕТАК ЈЕ ДОВОЉНО.
Приближава се Ускрс, један од омиљенијих верских празника. У оквиру пројекта "Стари занати за ново доба" реализоване су радионице за ученике 3-3 и 4-1, 4-2, 4-3, 4-4. разреда.
Циљ пројекта је очување и неговање старих заната и обичаја нашег народа, стицање практичних вештина и знања и увођење ученика у предузетништво, а пројекат је подржан од Покрајинског секретаријата за образовање, управу и национална питања. Полазећи од тога да су се ученици на часовима изборног предмета Народна традиција упознали са старим занатима везаним за израду одевних предмета од природних материјала, пре свега вуне, као и обичајима везаним за обележавања Ускрса, радионице су им омогућиле да науче како да уз мало маште, стрпљења и вунице направе веселе пилиће, неизоставну декорацију за ускршњу корпицу. Одржано је 10 радионица са ученицима трећег и четвртог разреда. Поводом Светског дана књиге и ауторских права у школи су реализоване радионице заједничког читања и разговора о омиљеним књижевним јунацима.
Том приликом, а и у сусрет Ускрсу, вероучитељ школе Слађан Тубић поклонио је школској библиотеци вредне књиге религиозне тематике прилагођене дечјем школском узрасту.
Eko-humanitarna akcija "Čepom do osmeha" realizovana je i ove školske godine. Naša škola je dugogodišnji učesnik u ovoj akciji i svake godine, u cilju podsticanja učenika na solidarnost i epmatiju, pohvaljuje odeljenja koja sakupe najviše čepova. POHVALJUJEMO UČENIKE ODELJENJA 1-2 (učiteljica Marija Anušić) I UČENIKE ODELJENJA 2-4 (učiteljica Kaja Vuković) ZA NAJ EKO-SOLIDARNO SRCE! Približava se Uskrs, učenici mlađih razreda sa svojim učiteljicama užurbano pripremaju uskršnju dekoraciju. Pored negovanja tradicije i narodnih običaja vezanih za proslavu Uskrsa, ovo je prilika da učenici staknu praktična znanja i veštine izrade predmeta od vunice, gline, uče o ekologiji i reciklaži, razvijaju finu motoriku, razvijaju estetsku kompetenciju, uče šta je preduzetništvo, druže se i raduju prazniku zajedno sa vršnjacima.
Učenicima odeljenja 3-1, kao i svim učenicima škole, roditelj Šalković Nikola poklonio je 10 sadnica belog jasena. U sadnji mladica učestvovali su učenici 3. i 1. razreda sa učiteljicama Gordanom Popović i Borković Vericom.
Deca vole da provode vreme u prirodi, kopaju, igraju se među biljkama. Ovo je divan način da direktno budu uključeni u rađanje zelenog kutka u svom školskom dvorištu i da preuzmu odgovornost za svako drvo koje zasade. Našoj školi je odobreno 60 000,00 dinara na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za Projekte i programe u obrazovanju. Sredstva će biti utrošena za Projekat „Stari znati za novo doba“ u okviru kojeg će učenici od prvog do osmog razreda steći praktična znanja o heklanju, tkanju, izradi igračaka od vune, farbanju jaja i preoblikovanju predmeta. Osnovna škola „Sveti Sava“ svake godine konkuriše za sredstva za finansiranje projekata iz oblasti obrazovanja koja obezbeđuje Pokrajnski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacinalne manjine. Do sada su realizovani iz oblasti fizičkog i zdravstvenog vaspitanja, smotra stvaralištva i projekat vezan za dvojezičnu nastavu, kaže Marija Poljak, direktorka škole. Pokrajina je za Projekat o starim zanatima ove godine izdvojila 60 hiljada dinara koji će biti utrošeni za kupovinu opreme. U ovom programu će učestvovati učenice od prvog do osmog razreda, sa kojima će raditi nastavnik likovnog, biliotekarka i učiteljica škole. Ученици 4. разреда наше школе учествовали су у пројекту ПИРЛС (Међународно испитивање развоја читалачке писмености у четвртом разреду основне школе).
Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA) је носилац пројекта. Ова асоцијација окупља различите научноистраживачке институције и владине институције широм света које реализују PIRLS истраживање у националним оквирима. Прво PIRLS истраживање спроведено је 2001. године. Носилац PIRLS истраживања у националним оквирима: Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије је носилац PIRLS 2021 истраживања у националним оквирима. Уговор о учешћу Србије у пројекту PIRLS 2021 потписан је између Министарства просвете, науке и технолошког развоја и Међународне асоцијације за евалуацију образовних постигнућа – IEA. Србија први пут учествује у овом значајном педагошком испитивању у циклусу PIRLS 2021. Припрема и реализација PIRLS истраживања у националним оквирима: Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије поверило је припрему и реализацију истраживања PIRLS 2021 Заводу за вредновање квалитета образовања и васпитања. Споразум о сарадњи Завода и Института за педагошка истраживања из Београда у реализацији истраживања PIRLS 2021 у Србији (2019-2023) потписан је 9. маја 2019. године. Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања и Институт за педагошка истраживања, као партнерске институције, припремају и реализују истраживање PIRLS 2021 у Србији. Шта је PIRLS? Читалачка писменост представља једну од најважнијих компетенција коју ученици стичу у првим годинама свог образовања и представља основу за учење свих школских предмета. Способност читања се налази у основи интелектуалног и личног развоја појединца, а упознавање фактора који утичу на развој читалачке писмености ученика посебно је значајно за креаторе образовних политика у осмишљавању стратегија за унапређивање не само читалачке, већ и функционалне писмености у целини, као и постигнућа у читању. Међународним истраживањем развоја читалачке писмености – PIRLS мере се постигнућа ученика у четвртом разреду основне школе и њихова искуства у вези са учењем читања код куће и у школи. Изабран је четврти разред основне школе јер представља важну прекретницу у развоју читалачких компетенција ученика. Читалачка писменост у PIRLS истраживању се односи на способност разумевања и употребе писаних језичких облика. Такође, подразумева способност разумевања различитих врста текстова, као и читалачке навике и ставове. Циљ истраживања представља прикупљање и анализирање података о читалачким компетенцијама ученика четвртог разреда основне школе, као и података о породичном и школском контексту који утичу на учење читања. PIRLS пружа земљама учесницима јединствену прилику да прикупе међународно упоредиве податке о читалачким компетенцијама ученика и детаљне информације о начинима подстицања читања код куће, као и о наставним праксама у школама. Истраживање се спроводи у петогодишњим циклусима како би се утврдили међународни трендови развоја читалачке писмености, креирале образовне политике и активности које се односе на читање с разумевањем. |
Уџбеници за школску
|